Kundens udfordring
Det Kongelige Teater er en kompleks organisation, der har mange egne overenskomster. Frem til medio 2019 havde teatret en decentral organisering af HR-administrationen. Teatret ønskede at bruge implementeringen af det HR-administrative system ”Statens HR” til at samle de HR-administrative opgaver og indføre it-understøttede HR-processer. De ønskede at få nedskrevet fælles og ensartede arbejdsgange og optimere opgaveløsningen på tværs af teatrets afdelinger. Teatret var 2. pilot i implementering af Statens HR.
Løsningen
AMC udarbejdede i samarbejde med teatret en samlet business case over, hvad de kunne opnå ved en ændret organisering af deres HR-administration. Både set i lyset af det ny HR-system og i forhold til at sikre kvalitet og effektivitet i opgaveløsningen og sikre fælles standarder. Det dannede basis for at etablere en ny og central organisering af deres HR-administration på tværs af hele teateret og alle kunstneriske afdelinger. AMC rådgav og understøttede projektledelsen og styregruppen i hele implementeringsforløbet f.eks. ved at beskrive og optimere arbejdsgange, formulere beslutningsoplæg og lave analyser.
Kundens udbytte
Det Kongelige Teater har fået udarbejdet og kvalificeret deres beslutningsgrundlag i forhold til den centrale HR-styring, som efterfølgende blev etableret. De fik styrket og styret selve implementeringen af Statens HR og har fået fælles beskrevne arbejdsgange og lønkontroller. Det hele med afsæt i et ønske om at styrke kvalitet og effektivitet til HR-administrationen.